Отримати грант на навчання за кордоном можливо

«У США чим більше ти відстоюєш свою думку, тим вище тебе оцінюють» як волонтери допомагають українським школярам вступити в кращі американські ВНЗ.
Здобути освіту в Стенфорді або Гарварді для українців стало реальніше завдяки команді ентузіастів, які діляться зі школярами своїм досвідом вступу до американських університетів.

Ukraine Global Scholars (UGS) - благодійний фонд, який безкоштовно допомагає талановитим учням старших класів з України отримати грант на навчання в престижних закордонних школах-пансіонатах, коледжах і університетах. Організація безкоштовно займається відбором та підготовкою потенційних учнів світових навчальних закладів і готує їх до вступу.

Відбір проходить в три етапи: анкетування за досягненнями, онлайн-тест на знання англійської мови та математики, а також інтерв'ю фіналістів з членами команди UGS. Програма забезпечує учнів менторською і консультаційною допомогою: учні проходять онлайн-підготовку до тестів SAT / TOEFL, які потрібні для вступу, а потім відправляються в двотижневий табір, де їм дають покрокову інструкцію вступу до іноземних ВНЗ і розробляють індивідуальну стратегію. Крім того, USG покриває своїм підопічним витрати на вступ в провідні навчальні заклади світу.

З 17 фіналістів 2016 року 12-ти талановитим школярам з простих українських сімей вдалося вступити й отримати повну стипендію на освіту. Разом фіналісти отримали понад $ 3 млн на навчання в США.

Ось що розповила кореспонденту Юлія Сичікова, член правління фонду UGS про те, як важливо «надцять» разів перевірити своє резюме та есе, кому відкрита дорога до престижних вузів і чому варто вчити нове покоління українців.

Про ідею допомагати українським школярам

- Юлія, розкажіть, як все починалося? Як з'явилася ідея UGS?
- Ми заснували організацію в 2015 році. Мій колега Михайло Лемеш, я і наші друзі з України, яким вдалося вступити і виграти грант на освіту в найпрестижніших американських ВНЗ стоїмо біля витоків UGS.

Всі ми провчилися в Америці багато років. Наприклад, Миша спочатку здобув освіту в школі-пансіонаті Deerfield, потім в Гарварді, а зараз вивчає MBA в Wharton Business School. Я отримала диплом Пенсільванського університету. Ми – не єдині українці, які пройшли через цей шлях, вигравав гранти на навчання в світових вузах.

Щороку до нас зверталися талановиті школярі з України, надсилали свої резюме і просили про допомогу зі вступом. Допомагали їм у вільний час і побачили результат: вчорашні школяри дійсно вступали в світові ВНЗ, виграючи повні стипендії (ті, які покривають всі витрати студентів). Тому ми вирішили підійти до цього більш організовано і створити організацію, щоб якомога більше наших співвітчизників змогли отримати доступ до можливостей.

Про процес відбору на програму

- Як потрапити на програму Ukraine Global Scholars? Розкажіть дитальнише про процес відбору.
- Ми займаємося з учнями, починаючи з восьмого класу і до 18 років. Фокусуємося тільки на них, тому що після повноліття вже інша процедура вступу до ВНЗ.

Щоб потрапити на програму, потрібно зайти на наш сайт і подати заявку. Заявка - це довгий документ, в якому серед іншого потрібно писати твір, докласти табеля за останні три роки. Також потрібно скласти список своїх досягнень поза школою за останні 4 роки, наприклад, в танцях, співах або будь-яких інших сферах.

У першому турі відсіюємо 50% заявок, а найсильніших пропускаємо на другий тур – це онлайн-тест з англійської та математики. Після цього ми проводимо два інтерв'ю – це третій тур. Якщо школяреві вдалося вразити нас своїми оцінками, досягненнями та планами на майбутнє, то ми його беремо в UGS. Відбірковий процес триває приблизно три місяці – з кінця березня до середини червня.

Всі фіналісти програми підписують контракт, після чого починається наша інтенсивна програма. Спочатку протягом місяця ми готуємо учнів до здачі тесту з англійської мови TOEFL і тесту для прийому до вищих навчальних закладів США SAT. Потім на початку серпня вирушаємо з ними в табір (в 2017 році в Яремче), де протягом десяти днів розповідаємо, як потрібно готуватися до вступу і розробляємо з кожним індивідуальні стратегії. Ці десять днів для них – справжня школа, де вони сплять по 5 годин на день.

- Як все проходить далі?
- Після табору школярі повертаються додому і працюють безпосередньо зі своїми менторами від нашої організації по процесу надходження. Восени хлопці здають тести TOEFL, SAT та SAT II, які ми їм оплачуємо, і готують свої пакети документів для вступу до навчальних закладів. Ми постійно з ними на зв'язку протягом усього процесу: перевіряємо кожне твір, даємо зворотний зв'язок, адже щоб написати дійсно добре, потрібно списати 15-20 чернеток. Взимку йде нескінченний обмін файлами, і приблизно в кінці грудня-початку січня учні подають заявки до навчальних закладів і заповнюють фінансові форми. Далі зацікавлені школи проводять з ними інтерв'ю, в кінці березня учасники дізнаються результат - зараховані вони чи ні. Після цього ми закриваємо цей етап і відкриваємо прийом заявок на новий набір. Тобто цілий рік ми активно працюємо.

Якщо школяр не вступають з першого разу, він може пробувати свої сили в наступному році. Є випадки, коли надходили з другого, третього і навіть четвертого разу. Ми проводимо роботу над помилками і радимо всім йти до переможного кінця – пробувати, поки не вийде.

Ті школярі, які зараховані, готуються до від'їзду: оформляють документи, налаштовуються морально. Ми даємо їм поради, що брати з собою, а також контролюємо, щоб майбутні студенти добре доїхали. На щастя, більшість топових американських шкіл дбають про учасників і зустрічають їх в аеропорту. Все зроблено так, щоб батьки не турбувалися.

Про те, кого готують до вступу в США

- Яких учнів ви відбираєте?
- Перш за все, необхідна база – відмінне знання англійської і висока успішність у школі. При цьому просто хороших оцінок мало. Як правило, наші школярі захоплені однією або декількома академічними сферами. Вони виграють республіканські олімпіади з хімії, їздять на міжнародні олімпіади з математики, деякі знають шість мов в своєму юному віці. Наприклад, один з наших фіналістів, крім успіхів у навчанні, грав у своїй музичній групі. В іншої фіналістки були досягнення в волонтерстві: вона стала одним із засновників Teenergizer!, команди, яка допомагає ВІЛ-позитивним підліткам. Претендентам важливо провести самоаналіз того, чим вони займаються, щоб сформувати стратегію вступу.

- Зараз таланти шукають вас або ви шукаєте таланти?
- І те і інше. Як правило, щорічно взимку ми розгортаємо маркетингову кампанію, щоб донести інформацію про нашу програму учням з різних куточків України. Про нас виходять сюжети на телебаченні, статті на Освіта.UA, studway.com.ua і на інших ресурсах. У перший рік у нас було 150 заявок від потенційних учасників, у другій - 350. У 2017-му році ми отримали більше 500 заявок.

- Тобто з кожним роком ви плануєте охоплювати більшу кількість учасників?
- Хочемо утримувати ту кількість, яка є зараз, так як кожному приділяємо дуже багато уваги. В даний момент ми серед усіх претендентів відбираємо 20 осіб, даючи їм шанс вступити до навчальних закладів США. Але для тих, хто не потрапив в нашу програму, ми плануємо запустити онлайн-курс з інструкцією, як чинити в західні ВНЗ.

Про команду і роботу Ukraine Global Scholars

- Що об'єднує вашу команду?
- Всі члени нашої команди – з простих українських сімей. Кожен з нас зміг отримати повну стипендію на навчання в американському ВНЗ. Ми хочемо допомогти школярам, щоб виростити нове покоління лідерів. Віримо, що якісна освіта дає дуже великий стрибок вгору. Навчаючись в кращих університетах світу, людина потрапляє на верхівку затребуваних кадрів не тільки в Україні, але і в світі.

У нас дуже сильна команда волонтерів. Серед них є кандидати і доктора наук зі ступенем з Гарварда, Пенсівальнского університету і Массачусетського технологічного інституту. Є кваліфіковані лікарі, успішні молоді професіонали, що працюють в супервідомих фінансових і консалтингових компаніях, професійні ментори по надходженню в топові ВНЗ – таких більше 15 осіб!
Фото: Татьяна Пастир
Джерело https://blog.rabota.ua/v-ssha-chem-bolshe-ty-otstayvaesh-svoe-mnenye-tem-vyshe-tebya-otsenyvayut-kak-volontery-pomohayut-ukraynskym-shkolnykam-postupyt-v-luchshye-amerykanskye-vuzy/ 

- Крім програми, ви чимось займаєтесь?
- Звичайно. У всіх членів команди Ukraine Global Scholars є робота, тобто повна зайнятість. Я, наприклад, працюю в венчурному фонді, який інвестує в стартапи. А, наприклад, головний ментор UGS – доктор в Чикаго. З програми ми не маємо жодного цента зарплати.

- Є якась організація в Європі, з якої ви брали приклад?
- Не знаю, чи є в Європі такі програми, але у нас була подібна організація, USA / USA, з якої більшість з нас вийшло. Є схожі установи, наприклад, в Китаї, але вони беруть за свою роботу великі гроші.

- Які у вас джерела фінансування?
- В основному нас підтримують наші друзі, колеги, люди, які вірять в силу освіти. Також організації Української Діаспори, наприклад, Ukraine-US Foundation, Ukrainian Federation of America and others. Основні витрати йдуть на тести і літній табір.

- Чи повинні бути такі організації, як ви, дотаційними? Наскільки, на вашу думку, у нас розвинене меценатство?
- В ідеалі, так. Спочатку нас спонсорували такі ж випускники іноземних вузів. Ми і свої гроші вкладали, наші друзі вкладали. У минулому році підключилася організація з української діаспори.

Було б непогано, щоб і держава виділяла гроші, а не тільки американські університети, які платять за навчання українців. Покриваючи частково витрати на навчання українців, наша держава збільшувало б шанс, що випускники повернуться на батьківщину.

- З якими труднощами стикається ваша організація?
- Найбільша складність – донести інформацію про нашу програму як можна більшій кількості школярів по всій країні, особливо з маленьких міст.

Якщо подивитися на інші країни, то з України порівняно небагато учнів їде вчитися за кордон. Думаю, що є певна недовіра з боку батьків. Багато хто не вірить, що можна абсолютно безкоштовно вчитися в Гарварді. Думають, що їх обдурять. З цим недовірою було складно боротися.

Також варто певних зусиль переконати наших інвесторів і діаспору, що ми займаємося всім у вільний від роботи час і хочемо зробити щось важливе. Але так як у нас був хороший результат і в минулому, і в позаминулому роках (83% зараховані в школи, 60% в університети), то діаспора і приватні інвестори охочіше дають кошти.

- Крім США, з навчальними закладами яких країн ви співпрацюєте?
- В основному це Америка, але в минулому році, наприклад, дві дівчинки виграли грант на навчання в Швейцарії. Правда, це теж американські школи. Ми вибираємо відомі і великі навчальні заклади, тому що у них зазвичай більше грошей на гранти і стипендії, які вони охоче дають інтернаціональним студентам. В Європі таку стипендію отримати складніше, так як немає такого налагодженого процесу.

Про навчання по-американськи

- Одна з умов програми – учасники повинні повернутися в Україну, щоб реалізувати отримані навички та знання. Наскільки велика спокуса у студентів залишитися за кордоном? Як учасники програми мотивовані з самого початку?
- По-перше, однією з умов відбору є патріотизм, тобто наскільки школярі готові віддавати те, що в них вкладається. Коли ми розглядаємо заявки наших учасників, то звертаємо увагу на те, наскільки активно вони беруть участь в житті суспільства, віддаючи частинку себе безоплатно. По-друге, учасники підписують контракт, згідно з яким зобов'язуються повернутися додому через кілька років після отримання бакалавра мінімум на 5 років.

Наскільки велика спокуса залишитися – ми ще не відчули, тому що ми молода організація. Нам потрібно ще кілька років, щоб подивитися, як будуть розвиватися події. У той же час ми допомагаємо студентам знайти стажування тут, щоб вони могли розвивати себе далі, таким чином прив'язуючи їх більше до України.

- На які кошти український школяр існує в США?
- Мета нашої програми полягає в тому, щоб відібрати настільки талановитих учнів і підготувати їх так, щоб вони отримали повну стипендію від університету або школи. Такий вид фінансування зазвичай покриває не тільки навчання, а й вартість квитка туди і назад, і підручники, і їжу, і проживання в гуртожитку. Зазвичай студентам також дають можливість підробляти на кампусі, щоб заробляти на кишенькові витрати.

- Чи бувають випадки, коли студенти не можуть інтегруватися, знайти спільну мову з одногрупниками і хочуть повернутися назад?
- Ми намагаємося відбирати дуже сильних учнів, які в Україні вже проявили себе і продемонстрували силу характеру. У таких учасників досить хороші комунікаційні навички, щоб спілкуватися зі сверстниками там.

Чи складно вчитися за кордоном? Однозначно, так. У США система навчання побудована інакше, ніж у нас: важливо, щоб дитина не тільки вчилася, але і віддавала значну частину свого часу всіляких клубам за інтересами, займався спортом. На це накладається ще й те, що учні знаходяться далеко від дому та сумують за своїм сім'ям. Це періоди, коли школярі відчувають себе досить погано, але вже через пару місяців вони втягуються в новий стиль життя і нудьгують все менше і менше.

Такого, щоб ніхто не прижився, ще не було в програмі. Також потрібно враховувати, що в таких навчальних закладах дуже великий відсоток інтернаціональних студентів з Європи, Австралії, Індії, Африки, які проходять через те ж саме, що і наші хлопці та дівчата.

- Яких предметів не вистачає в наших навчальних закладах, в порівнянні з американськими?
- Швидше за, чи не предметів не вистачає, а стилю викладання. В Америці робиться акцент на критичному мисленні, дітей вчать логічно думати, правильно використовувати ресурси, щоб знайти відповідь на будь-яке питання. У нашій країні – більше приділяють увагу запам'ятовування формул, і хто скачав з інтернету кращий реферат, той молодець.

У США високо цінується твоя думка, навіть якщо вона йде врозріз з усталеним. Чим більше ти суперечиш професору, чим більше розвиваєш дискусію в класі, тим більше тебе вважають найкращим учнем, і ти можеш отримати вищу оцінку. Тому важливо розвивати не тільки hard skills («тверді навички»), тобто вузькоспеціалізовані, а й soft skills («м'які навички») – наприклад, комунікаційні, навички використання інноваційних ресурсів, щоб діти могли знайти відповідь на будь-яке питання.

Ще один приклад. У наших школярів часто виникають труднощі при написанні твору для надходження в американський ВНЗ, так як у нас вчать цитувати великих. Для американських навчальних закладів важлива твоя індивідуальність, особиста історія, у них, навпаки, не вітається використання чужих думок. Часто учні не здогадуються, що у них є дивовижні історії з життя, через які можна розкрити свою біографію.

Рекомендація від учителя у нас і в Америці – теж кардинально різні речі. У нас це якийсь перелік якостей школяра, часто також тих, над якими радиться попрацювати, наші викладачі прищеплюють скромність. Тоді як в США передбачається, що це рекомендаційний лист для наступного лауреата Нобелівської премії або президента, в Америці не можна бути скромним. Тому ми працюємо з учнями над тим, щоб вони показали себе з кращого боку.

Про онлайн-освіту

- Як ви оцінюєте користь від масових онлайн-курсів, які зараз дуже популярні?
- Безумовно, онлайн-курси відкривають безмежні можливості для людини з будь-якої точки світу. Людина може удосконалювати себе в будь-якому віці. Але моя думка: онлайн-курси все одно не замінять навчання на кампусі. Адже найголовніше в навчанні в таких ВНЗ як Гарвард, Пенсільванський або Єльський університет відбувається не під час лекцій, а в спілкуванні з цікавими і найрозумнішими студентами з усього світу. І хоч деякі підприємці говорять про те, що коледжі «забивають» мізки, але з кожним роком кількість бажаючих навчатися в університетах тієї ж Ліги плюща зростає, і туди все складніше потрапити.

Про виховання дітей

- Що сучасним батькам важливо розвивати в своїх дітях?
- Індивідуалізм, креативність, логічне мислення. Зараз всі кинулися на курси програмування, але також потрібна елементарна логіка, тому іноді краще грати в шахи, ніж вчитися кодувати.

Важливо вчити нове покоління, як правильно користуватися інтернетом, де знайти хороші ресурси інформації, не переставати вчитися. Тому що після закінчення університету ти не обов'язково будеш працювати за фахом. Сучасна людина змінює кар'єру кілька разів протягом усього життя.

Також українські батьки дуже бояться втратити рік, якщо дитина не надійшов відразу після школи до університету. Хоча на Заході це нормально сприймається, коли є так званий gap year, рік на роздуми, щоб розібратися, чим займатися далі. Те, що випускник пропускає рік, зовсім не означає, що він невдаха. На мою думку, не дуже справедливо вимагати від 17-річних знати, з якою професією вони зв'яжуть своє життя. Навпаки: час на роздуми зробить їх рішення більш зрілим.
Сайт фонду Ukraine Global Scholars - http://www.ukraineglobalscholars.org/ 

Коментарі

Поширити для друзів

Популярні публікації

Перейти до сторінок:

Новини Фонду